نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5978
-
الف
+

بازیگر و آوازخوان مشهور بالیوود درگذشت

«اس‌ پی بالاسوبراهمانیام» خواننده مشهور بالیوود بر اثر حمله قلبی به عمر74 سالگی درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2،«اس‌ پی بالاسوبراهمانیام» آوازخوان نامدار هندی که صدایش در بسیاری از فلم‌های مهم سینمای هندوستان شنیده شده است، به عمر ۷۴ سالگی درگذشت.

وی که در دوران فعالیت هنری اش روی ۴۰ هزار آهنگ آواز خوانده بود، بارها با برای خواندن در فلم‌هایی چون «جواهرات شانکارا»، «ما ساخته‌ایم»،‌ «پیوستن به اقیانوس» و «رویاهای لرزان» برنده جایزه بهترین آوازخوان در جوایز ملی فلم هندوستان شده بود.

«اس پی بالا » از شخصیت‌های برجسته هنری در هند است که از سال 1965 تا حال در بخش‌های مختلف فعالیت هنری داشته  و به 16 زبان مختلف هند، هزارها پارچه آهنگ دارد.

وی در بالیوود تنها آوازخوانی کرده و بخاطر آهنگ‌های فلم‌های «من عاشق شدم »، «یار»و « من برای تو چه کسی هستم » زمانی به ‌نام «آواز سلمان ‌خان»  بازیگر نامدار سینمای هند شناخته می شد.

گفته می شود «اِس پی بالا» که بعلاوه آوازخوانی در عرصه بازیگری نیز مصروف به فعالیت بود و  در 50 فلم نقش‌ بازی کرده است به ویروس کرونا هم مبتلا شده اما بهبود یافته بود.

«ای‌ آر رحمان» آهنگساز هندی برنده جایزه اسکار که در فلم «محمد رسول‌الله» نیز آهنگ ساخته بود، از نخستین چهره‌هایی بود که به درگذشت این آوازخوان نامدار در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و آن‌ را فاجعه‌ای برای بالیوود دانست.

«آکشی کومار» ستاره سینمای هندوستان در واکنش به درگذشت این هنرمند در توییتر نوشت: «عمیقا از شنیدن این خبر متاثر شدم. همین چند ماه پیش در جریان یک اجرای آنلاین دیدمش. واقعا زندگی قابل‌ پیش‌بینی نیست.»

«سلمان خان» دیگر بازیگر مشهور بالیوودی در واکنش به خبر درگذشت ناگهانی «اس پی بالا» در صفحه توئیتر خود وی نوشت: « از شنیدن این خبر قلبم شکست، شما برای همیشه در میراث بی چون و چرای موسیقی خود زنده خواهید ماند».

«عدنان سمیع» هنرمند پرآوازه هندوستان که اصالت افغانستانی دارد نیز به خبر درگذشت «اس پی بالا» واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت اس پی بالا بسیار ناراحت شدم، من نمی توانم گذشته ام را بدون صدای افسانه ای او تصور کنم، او یک مکتب موسیقی بود، روحش شاد.»

م ا

نظر شما
ارسال نظر